الخميس 24 أكتوبر 2024

اڼتقام الغول بقلم ياسر عوده

انت في الصفحة 1 من 10 صفحات

موقع أيام نيوز

فى البدايه حابب اقولكم انى بقالى زمان مكتبتش روايه بالنظام القديمه وكتبتها علشان فى ناس طلبوها منى ارجوا تستمتعوا بيها وهنتظر تعليقاتكم .
اڼتقام الغول الجزء الاول 
بقلم ياسر عوده
الاول اذكر الله وصل على الحبيب المصطفى وادعوا لاخوانكم بفلسطين والسودان وكل بلاد المسلمين .
من زمان ونسمع عن الغول انه كائن اسطورى حاجه ملهاش وجود ورغم كدا كلنا بنعتبر الغول دا اقوى كائن وروايتنا عن الغول بس مش الغول اللى فى الحكايات عن عائله الغول وكانت البدايه مع على الغول واللى كان مسخر حياته لخدمه الناس ربنا كان وهبه قوه كبيره يمكن لوحده يفوق قوه خمس رجاله وبيقف جنب الضعيف قصاد القوى بس الشرطه اعتبرته مچرم وعلشان كدا اختفى على الغول وسكن فى مدينه تانيه محدش يعرفه فيها وعاش حياته كسواق تاكسى بس مكنش يعرف ان ماضيه بيطرده وبيدور عليه وفى يوم اتفاجيء على الغول ان بنته اټقتلت واللى قاتلها عمل كدا علشان ينتقم من الغول وساعتها على رجع لشخصيته وظهر الغول مره تانيه وخد حق بنته من اللى قټلها .

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
بعد على الغول الناس ابتدت تنسى حكايه الغول واعتبروا على خرافه زى معظم الناس وفى الوقت دا كان عايش هلال ودا حفيد على الغول وورث هلال من جده قوته بس عمره ما استغلها وكان عايش مع اسرته بس اللى حصل مع جده زمان اتكرر من هلال لما لقى نفسه متورط فى چريمه قتل كان بريء منها ودخل السچن بسبب الچريمه دى اللى ورطوا هلال مكنوش يعرفوه كويس وزى ما بيقولوا لو صحيت الغول استحمل غضبه ودا اللى حصل بالظبط هلال هرب من السچن وقدر يثبت براءته وقدر يسترجع حياته وهلال كان عنده بنت وحيده اسمها اللى كان اسمها حبيبه وبعد كدا خلف ولد تانى واللى كان اسمه زين ودى تبقى حكايه زين هلال الغول .
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
بدايه قصتنا هنتنقل فيها لمكان شبه مخزن لو دخلنا جواه هنلاقى وحده باين على شكلها الارهاق وكانت مربوطه فى كرسى وقعده وهى مش قادره تتكلم من التعب اسمها الدكتوره شرين وكان واقف حوليها 3 اشخاص واتكلم واحد فيهم وقالها 
انتى اللى جبتيه لنفسك كنتى عايشه عيشه متحلميش بيها عربيه وفيلا وفلوس كل دا كان تحت رجليكى كسبتى ايه من اللى عملتيه غير انك خسرتى كل حاجه خسرتى وظفتك ومكانتك وبيتك واهو هتخسرى حتى حياتك وليه دا له لزمته ايه علشان الناس تقول عليكى عندك ضمير للاسف حتى دا مش هيحصل انتى هتموتى هنا ومحدش هيعرف عنك حاجه انتى حته معندكيش حد يسأل عنك يعنى هتموتى فى هدوء ومحدش هيحس بيكى حتى جثتك محدش هيوصلها هتتحط فى خاطات كيماويه هتدوب جثتك بصراحه يا دكتوره انتى اغبى وحده انا شوفتها فى حياتى .
فى اللحظه دى اتكلمت الدكتوره شرين بس كانت متعبه ولسنها تقيل اوى واتكلمت بصوت واطى ضعيف وقالت ومرسوم على وشها ابتسامه وقالت 
انتم فكرين انكم هتعيشوا بيه حياتكم مبسوطين تبقوا انتم الاغبيه الكون ليه رب بيدبر اموره انتم فعلا هتقتلونى دلوقتى بس حابه اقولكم انكم كلكم اموات وقريب اوى لما هيجى يسأل عليا شخص وهيكون معاه ملك المۏت يقبض ارواحكم انا عرفه ومتأكده انه هيجى يسأل عليا وهتشوفوا المۏت بعينكم على ايده الحقوا افرحولكم يومين .
فى اللحظه دى اتعصب واحد فيهم وضړب شرين پالنار فاتكلم واحد تانى وقاله 
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
كنت استنى نعرف هى بتتكلم عن مين 
ساعتها رد عليه وقاله 
مش عوزك تقلق هى معندهاش حد يسأل عليها اصلا .
انت واثق من كلامك 
ابتسم وقاله 
طبعا واثق انت ناسى اى جوزها اقصد دلوقتى كنت جوزها .
ايوه زى ما خالد قال دا يبقى الدكتور خالد جوز الدكتوره شرين وهو اللى ضربها پالنار ومۏتها وهعرفكم على الاتنين التنين واحد فيهم يبقى ابراهيم رجل الاعمال ويبقى ابو خالد وادهم والابن التانى لابراهيم هو ادهم يعنى اللى قتل الدكتوره شرين يبقى خالد جوزها وكان معاه اخوه ادهم وابوهم ابراهيم فعلا هى عيله تشرف .
ابراهيم يبقى صاحب اكبر مستشفى فى البلد والدكتوره شرين كانت شغاله فى المستشفى بتعته وكان شغال معاها الدكتور خالد جوزها والعلاقه بينهم كلهم كانت كويسه حتى ادهم اللى كان ماسك مدير الحسابات فى المستشفى كان بيتعامل مع الدكتوره شرين حلو اوى هى كانت دكتوره شطره وعنده ضمير بس للاسف الدكتوره شرين عرفت سر عن المستشفى مكنش لازم تعرفه والسر دا اللى خلها تتربط بالشكل اللى شوفناه وكمان تتقتل زى ما شوفنا .
نسيب شرين واللى حصل معاها ونروح لمكان تانى خالص نروح للمطار فى شخص مهم لازم نستقبله فى المطار الشخص دا يبقى زين او ممكن نقول الباش مهندس زين كان مسافر بره البلد فى شغل وفضل مسافر فوق الخمس سنين واخيرا رجع بالسلامه رجع زين وكانت فى استقباله حبيبه اخته الوحيده بعت مۏت ابوه على وامه حياه مبقاش ليه غير حبيبه اخته اللى كانت اخته من ام تانيه ورغم دا كان بيحبها اوى فوق ما اى حد يتخيل .
كان اسلام جوز حبيبه معاها فى المطار علشان يستقبلوا زين وقبل ما انسى عاوز اقولكم ان اسلام يبقى ضابط شرطه وبعد ما سلم زين على اسلام مشيوا كلهم وراحوا على بيت حبيبه زين كان عاوز يروح شقته بس حبيبه رفضت وقالتله انه لازم يروح عندها الاول علشان تقعد معاه شويه وفعلا سمع زين كلام حبيبه وراح معاها على شقتها .
لما قعد زين شويه مع حبيبه واسلام جوزها وكمان هناك شاف بنتهم رحمه ودى تبقى حبيبه خالها زين اللى كان جيبلها هدايا كتير اوى وهى كان سنها عشرين سنه وبتدرس فى الجامعه .
بعد كدا حب زين يمشى بس حبيبه اخته مكنتش راضيه بس هو قالها انه خلاص مش هيسافر ابدا وهيفضل علطول وساعتها سبته حبيبه يمشى ويروح لشقته .
زين كان فاكر انه لما هيرجع بلده هيستريح هيشتغل فى فرع الشركه بتعته ويمكن يدور على عروسه يتجوزها ويقضى معاها بقيه حياته بس الحقيقه انه كان مستنيه مشاكل كتير ملهاش حصر .
بعد اسبوع من وصول زين وكان بيروح شغله بشكل طبيعى كان قاعد فى مكتبه لما جاله اتصال من رحمه بنت اخته ولما رد عليها سمع صوتها اللى كان مفحوم من العياط وهي بتقوله 
الحقنا يا خالى الحق ماما بسرعه .
رد عليها زين وهو مش فاهم 
فى ايه يا رحمه امك حصلها ايه 
رحمه مفيش وقت يا خالى تعالى البيت بسرعه .
زين قام جرى وخرج من المكتب وراح على بيت اخته باسرع طريقه ولما وصل لبيت اخته وفضل يخبط على الباب بس فى البدايه محدش رد عليه ساعتها قلق زين اوى وبعد فتره سمع صوت رحمه من ورا الباب بتقول 
مين اللى بيخبط 
زين انا زين يا رحمه افتحى .
فى اللحظه دى فتحت رحمه الباب علشان يشوفها زين ويتفاجيء من شكلها كانت مڼهاره من

انت في الصفحة 1 من 10 صفحات